A.Honko Oy verkkokaupan toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

 

Voimassa 01.10.2015 alkaen

 

Yleistä verkkokaupasta

 

1.1. Verkkokaupan yleiset käyttöehdot

1. Soveltamisala


1.1.Tämän käyttäjäsopimuksen sisältävät ehdot ovat A. Honko Oy:n y-tunnus 0974059-0 (jäljenpänä palveluntarjoaja)- verkkopalvelun käyttöehdot A. Honko Oy:n ja Asiakkaan välisessä kaupassa. Rekisteröityessään palveluun tai ostaessaan tuotteita Asiakas hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. 


1.2.Verkkosivujen (www.honko.fi) kaikki oikeudet kuuluvat A. Honko Oy:lle.

 

2.Muutokset

2.1. A. Honko Oy:llä on oikeus milloin tahansa tehdä muutoksia verkkokauppaan.


2.2. A. Honko Oy:llä on oikeus muuttaa yksipuolisesti näiden myyntiehtojen sisältöä ilmoittamalla asiasta sähköpostilla, kirjallisesti tai A. Honko Oy verkkokaupan sivujen välityksellä Asiakkaalle. Asiakas hyväksyy muutokset verkkokauppaa käyttäessään.

 

3.Rekisteröityminen 

3.1.Asiakas rekisteröityy täyttämällä yhteystietolomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. 


3.2.Rekisteröityä voi ainoastaan luonnollinen henkilö tai Yritys- ja yhteisöasiakkaat  joilla on voimassa oleva y-tunnus.

 

3.3 Tunnusten luominen on maksutonta.

 

3.4 Palvelun tarjoaja voi halutessaan evätä tunnukset.

 

4. Henkilötiedot ja niiden käyttö

4.1. Käyttäjän rekisteröityessään antamat tiedot kerätään ja talletetaan A. Honko Oy:n asiakasrekisteriin. Pakollisia tietoja ovat etunimi, sukunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus ja salasana. Laskutusasiakkaaksi hakevilla myös y-tunnus. 

4.2. A. Honko Oy ei luovuta tietoja ulkopuolisille. 

4.3. A. Honko Oy varaa itselleen oikeuden luovuttaa Asiakasta koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Asiakas on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.

4.4. Asiakasta koskevia tietoja voidaan käyttää A. Honko Oy:n sähköisessä suoramarkkinoinnissa.


4.5. Asiakkaalla on oikeus tarkistuttaa itseään koskevat tiedot. Asiakasrekisterin muuttaminen tapahtuu palveluntarjoajan toimesta.

 

4.6. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa tai toimittaa se postiennakolla.

 

5. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet

5.1. Yleistä
Asiakas vastaa kaikesta asiakastunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Asiakas on myös vastuussa salasanan ja mahdollisen sopimusnumeron (laskutusasiakkailla) salassapidosta. 

5.2. Asiakas sitoutuu käyttämään verkkokauppaa vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas sitoutuu olemaan lähettämättä tai välittämättä verkkokaupassa sellaista materiaalia, joka on lain ja hyvän tavan vastaista, yllyttää tähän toimintaan tai edistää sitä.

 

5.3. Asiakas vastaa kaikista hänelle A. Honko Oy:n verkkokaupan käytön edellyttämän laitteiston, ohjelmiston ja tietoliikenneyhteyksien hankinnasta ja ylläpidosta sekä muista A. Honko Oy verkkokaupan käytöstä johtuvista kustannuksista. 


5.4. Asiakas vastaa täysimääräisesti tämän sopimuksen, lain ja hyvän tavan vastaisista tilauksista sekä aiheuttamastaan vahingosta A. Honko Oy:lle, muille Asiakkaille ja kolmansille osapuolille.

 

5.5. Alaikäinen Asiakas sitoutuu olemaan tilaamatta tuotteita ilman huoltajansa suostumusta.

5.6. Asiakas on velvollinen seuraamaan ilmoittamaansa sähköpostia

 

6. Myyjän velvollisuudet

6.1. Toimitusaika
Ellei toisin ole sovittu, toimitusaika lasketaan alkavaksi ajankohdasta joka on myöhäisempi seuraavista; a) ajasta milloin A. Honko Oy on vastaanottanut Asiakkaan tilausta koskevat välttämättömät tiedot tai b) ajasta milloin A. Honko Oy on vastaanottanut Asiakkaan maksun, jos se on tilauksen yhteydessä sovittu.

6.2. Toimitusehdot
Toimitus tapahtuu postitse asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Tarkemmat toimitusehdot ja -kulut kohdassa 7.4. Toimitukset tapahtuvat aina ns. virka-aikana ja asiakkaan tulee huolehtia, että joku on vastaanottamassa toimitusta. A. Honko Oy ei vastaa mahdollisista viivästymisistä, jotka johtuvat siitä ettei tavarantoimittaja ole voinut jättää tuotteita. A. Honko Oy:n vastuu tuotteiden huonosta saatavuudesta, viranomais- ja maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palautukseen.

 

6.3. Tuotteen ominaisuudet
Tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tuotteita kuvattaessa rekvisiittana käytetyt kannettavat tietokoneet, puhelimet, lompakot jne. eivät kuulu tuotteeseen. A. Honko Oy ei vastaa mahdollisista eri lentoyhtiöiden asettamista IATA:n suositusta tiukemmista matkatavaraehdoista. 
A. Honko Oy ei ole vastuussa valmistajien verkkosivuilla olevista tiedoista. 

6.4. Vastuu tuotteen aiheuttamasta vahingosta 
A. Honko Oy ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle aiheutuneita välillisiä vahinkoja kuten tuotantotappioita, saamatta jäänyttä voittoa tai muuta taloudellista tai materiaalista seurannaisvahinkoa johtuen A. Honko Oy:n myymästä tuotteesta

6.5. Vastuu verkkosivuilla olevista virheistä
A. Honko Oy ei vastaa verkkosivuilla olevista painovirheistä tai virheistä, jotka johtuvat joko verkkosivua tukevista ohjelmista tai muista ulkoisista syistä. Siinä tapauksessa, että Asiakas on tehnyt tilauksen perustuen verkkosivuilla oleviin virheisiin, A. Honko Oy:lla on velvollisuus ilmoittaa siitä Asiakkaalle ja A. Honko Oy:lla on oikeus korjata virhe. A. Honko Oy ei vastaa mahdollisista eri lentoyhtiöiden asettamista IATA:n suositusta tiukemmista matkatavaraehdoista. A. Honko Oy ei ole vastuussa valmistajien verkkosivuilla olevista tiedoista. 

7. Tilausehdot

 

7.1. Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä

osoitteesta www.honko.fi ostoskorin kautta.

Käytämme tilausten siirroissa ja maksuohjelmissa aina suojattua yhteyttä (SSL), joka estää tiedon joutumisen vääriin käsiin.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta,

toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Näin myös varmistat, että tilauksesi on vastaanotettu. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

Jos sinulla on kysyttävää tuotteista tai tilauksestasi ota yhteyttä asiakaspalveluumme honko(at)honko.fi. 

7.2. Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

• viitenumeron

• pankkitilinumeromme

• tilatut tuotteet

• laskun loppusumman

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

 

7.3. Maksutavat

 

Voit maksaa tilauksesi verkkomaksulla tai luottokortilla. Kaikki A. Honko Oy:ssä käytettävät maksutavat ovat ehdottoman suojattuja ja turvallisia käyttää. Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Yritys- ja yhteisöasiakkaat (valtio, kunnat, oppilaitokset) joilla on voimassa oleva y-tunnus.  voivat hakea laskutusasiakkaaksi. Laskutushakemuksen löydät rekisteröitymislomakkeesta. Hakemuksen käsittelyaika on 1-3 työpäivää, jonka jälkeen lähetämme sähköpostitse sopimusnumeron. Sen jälkeen sopimusnumerolla ja käyttäjätunnuksillasi tehdyt tilaukset laskutetaan automaattisesti. 
 

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm, (y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bambora PayFormin verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora PayForm Oy. Bambora PayForm välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bambora PayForm-palvelusta: https://www.bambora.com

Maksutavat Bambora PayFormin kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Jousto ja Euroloan.

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com Euroloan: Euroloan Consumer Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys. Euroloan-laskun tai -osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–2000 euron ostoksille. Osamaksu laskutetaan 30 päivän välein, ja esimerkiksi arvoltaan 1500 euron ostoksen todellinen vuosikorko on 26,1 % maksuajan ollessa 12 kk. Kokonaishinnaksi tulee 1697,15 eur (sis. korko 6 %, laskutuslisä 3,95 eur/kk, avausmaksu alk. 3 eur). Euroloan Consumer Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Euroloan-laskulla tai -osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Euroloan-laskulla tai osamaksulla maksavan tulee antaa henkilötunnuksensa tilausta tehdessään. Tilaus toimitetaan ainoastaan luotonottajan Väestörekisteriin ilmoittamaan osoitteeseen. Lisätietoja Euroloanista osoitteessa www.euroloan.fi

Bambora PayFormin yhteystiedot Bambora PayForm (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: Asiakaspalvelu: 09 315 825 55 support@bambora.com https://www.bambora.com

Ennakkomaksu

Postitamme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita

postiennakolla. Maksusuoritukset osoitetaan tilille SP FI71 4456 1520 0001 82 tai  OP FI47 5660 0620 0262 52,

 A. Honko Oy, tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti.

 

Ulkomaantilaukset IBAN tilille FI71 4456 1520 0001 82, BIC/SWIFT: HELSFIHH

 

Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan kun maksu on suoritettu. Jos

maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 5 arkipäivää jonka

jälkeen tilaus raukeaa jos maksu on suorittamatta.

 

7.4. Toimitusehdot

 

Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen

kuluu 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta. EU-alueelle toimitamme tilauksen

lentorahtina. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan etusivun "Ajankohtaista"-

osassa.

 

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät aina pakkauskulut. Toimituskulut on 7,90 €/ lähetys.

Toimitamme tilaukset pakettina tai maksikirjeenä, vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella.

Mikäli toimitus halutaan "särkyvää" -pakettina, lisätään toimituskuluihin erilliskäsiteltävän paketin

maksu postin voimassaolevien hintojen mukaan. Lisätietoja Postin

pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://

www.posti.fi/

 

 

Toimituskulut voimassa Suomessa kuluttajille toimitettavissa tilauksissa, pidätämme oikeuden muutoksiin.

 Huomioithan tilausta tehdessäsi, että toimitukset tapahtuvat päiväaikaan. Mikäli toimitus on kotiosoitteeseen, tavarantoimittaja soittaa antamaasi puhelinnumeroon sopiakseen toimituksen ajankohdasta. 
A. Honko Oy ei vastaa mahdollisista viivästymisistä, jotka johtuvat siitä ettei tavarantoimittaja ole voinut jättää tuotteita. 

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 1-2 työpäivää. Näet tuotteiden varastotilanteen tilausta tehdessäsi. Tilatessasi useita tuotteita samalla kertaa toimitus tapahtuu viimeisimmän tuotteen toimitusajan mukaan. Jos kuitenkin haluat osan tuotteista jo aikaisemmin, ota yhteys asiakaspalveluumme. Tilaustavaroiden toimitusaika sovitaan ja vahvistetaan aina erikseen.

 

Joillakin tuotteilla voi olla poikkeuksellisia meistä riippumattomia toimitusvaikeuksia, jolloin toimitusaika voi olla huomattavastikin pitempi. Ilmoitamme sähköpostitse mahdollisista muutoksista toimitusaikaan.

 

7.5. Maksuaika 

Jos muuta ei ole sovittu niin etukäteen verkkokaupassa tai yritys-/sopimusasiakkailla alalla yleisesti noudatettavan maksuehdon 14 päivää netto mukaan. Maksuajan laskenta alkaa tuotteen toimituspäivästä A. Honko Oy:sta. 

7.6. Viivästyskorko ja perintäkulut

Maksun viivästyksestä peritään viivästyskorko korkolain mukaan. A. Honko Oy:lla on viivästyskoron lisäksi oikeus periä kohtuulliset perintäkulut. 

7.7. Kauppahinnan tarkistaminen 

A. Honko Oy pidättää itselleen oikeuden hintojen tarkistukseen, mikäli valuuttakurssit, jotka välittömästi vaikuttuvat tuontihintoihin, arvonlisävero, tuontimaksut tai muut tuotteen toimittajasta riippumattomat maksut, verot tai veroluonteiset maksut muuttuvat ennen toimituspäivää.

7.8. Reklamaatio ja virheen korjaaminen

Jos toimitus on joltain osin virheellinen, Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä A. Honko Oy:lle 14 päivän kuluessa toimituspäivästä. Myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe tai toimittaa uusi tuote. Asiakkaalla ei ole oikeutta vaatia toimitusta, jos olosuhteissa on tapahtunut sellainen muutos, joka olennaisesti muuttaa alkuperäisesti sovittujen suoritusvelvollisuuksien suhdetta. A. Honko Oy ei ole velvollinen korvaamaan rikkoutunutta tuotetta, joka on aiheutunut Asiakkaan huolimattomuudesta esimerkiksi pakkausta avatessa. 

7.9. Tuotteen tarkistaminen 
Jos tuote on vastaanotettu, eikä sitä ole palautettu 14 päivän sisällä, on Asiakkaan maksettava koko kauppahinta, vaikka Asiakas myöhemmin reklamoisikin tuotteesta A. Honko Oy:lle. 

 

7.10. Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkailla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Nahkaisissa tuotteissa tulee erityisen tarkkaan varoa ettei tuotteisiin tule mitään naarmuja, raapaleita tms. Tuotteet tulee pakata huolellisesti takaisinpostitusta varten varoen erityisesti teippi- ja liimajälkiä, eikä tuotteista saa irrottaa mitään, jotta tuote olisi palautuskelpoinen. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön ja tuote tulee palauttaa sellaisena kuin olet sen vastaanottanut. Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että palautus on tehty toimitusehtojen mukaisesti. Jos palautus tehdään myöhässä, palautettu tuote ei ole myyntikuntoinen, tai sitä on käytetty, tuote palautetaan asiakkaalle tämän kustannuksella.

 Nettikauppamme tavaraliikenne on maksullista, jos tuote on virheetön.

Ilmainen palautusoikeus kuormittaa ympäristöämme. Pyrimme kaikessa toiminnassamme suosimaan ekologisesti kestävää kuluttamista ja pitkäikäisiä kestäviä tuotteita. Eettinen kuluttaminen kuuluu jokaisen kuluttajan ja yhteisön vastuulliseen toimintaan. Huom! Jos virhe on meidän, ole yhteydessä myyntipalveluumme niin lähetämme sinulle esimaksetun palautuskortin Itellalle (koskee vain palautuksia, joissa A. Honko Oy vastaa palautuskuluista, jotka johtuvat tuotteemme tai toimituksemme virheen johdosta). Veloitamme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- sekä palautuskulut, kun asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut verkkokauppaamme. Noutamatta jätetyn tilauksen uudelleen lähetyksestä veloitetaan uusi toimituskulu.

Halutessasi vaihtaa tai palauttaa tuotteen ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme honko(at)honko.fi tai puhelimitse 03-5142 421 (arkisin klo 09-16) Vaihdetaesa tuote toiseen, postitamme uuden tuotteen, kun vanha on palautettu meille.

Verkkopankissa maksetut toimitukset palautamme tilillesi. Muista ilmoittaa tilinumerosi palautusnumeroa pyytäessäsi.  Jos tuotteet on tilattu luottokortilla, summa hyvitetään luottokorttitilillesi. Muista tarkistaa hyvitys tiliotteestasi.



Yrityskaupassa palautusoikeutta ei ole. 

 

Palautukseen on aina liitettävä mukaan seuraavat tiedot:

• asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

• pankkitilinumerosi

• sekä kopio A. Honko Oy:n tilausvahvistuksesta

 

Palautusosoite:

A. Honko Oy

PL 10

38201   SASTAMALA

 

Emme lunasta postiennakko- tai jälkivaatimuspalautuksia. Toimita palautus postin asiakaspalautuksena, asiakaspalautustunnuksen saat asiakaspalvelustamme. Puutteellisesti palautetut tuotteet  palautetaan asiakkaalle tämän kustannuksella. Mahdolliset puuttuvat osat, veloitetaan asiakkaalta uushankintahintaa vastaavasti. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

 

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta:

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on

toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi

osoitteeseen honko@honko.fi tai postitse:

A. Honko Oy

PL 10

38201   SASTAMALA

 

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän

sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on

tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

 

7.11. Tuotteiden hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

 

7.12. Tuotteet
Kaikki myymämme tuotteet ovat johtavien A. Honko Oy:n tai kansainvälisten merkkien valmistamia. Tuotevalikoimastamme löydät juuri Sinulle sopivat tuotteet, ammatti tai vapaa-ajan käyttöön. Asiakaspalvelumme auttaa myös mielellään oikean tuotteen valinnassa.

Tuotteet ovat tehty kestävistä ja laadukkaista materiaaleista. 

Kaikilla myymillämme tuotteilla on valmistajan myöntämä 1-5 vuoden takuu. Osalla (Samsonite) jopa Euroopan tai maailman (Delsey) laajuinen takuu.

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen takuuaika. A. Honko Oy:stä saamasi toimituksen mukana tuleva kuitti on takuutodistus. Säilytä se koko takuuajan. 

Alla yhteystiedot takuutapauksissa :

Samsonitella on Euroopan laajuinen takuupalvelu. Suomessa Samsonite korjaamon puhelinnumero on 09- 444 291.
Tai voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme honko(at)honko.fi tai puh. 03-5142421 (arkisin klo 9-16).

Muiden tuotteiden takuuasioissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme honko(at)honko.fi tai puh. 03-5142421 (arkisin klo 9-16) takuupalautusohjeiden saamiseksi. Näin pystymme palvelemaan sinua mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. 

Tuotteiden takuu ei kata seuraavia vikoja :

  •  numerolukkojen väärät koodaukset tai koodien unohtamisesta johtuvat rikkoutumiset
  •  lentokoneen ruumassa tapahtuneet rikkoutumiset. Niiden korjaamisessa auttaa kyseinen lentoyhtiö
  • tuotteen normaali kuluminen, esimerkiksi matkalaukun naarmuuntuminen

Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa. 
Emme lunasta takuupalautuksia, joista ei ole sovittu asiakaspalvelun kanssa.

8. Sopimuksen purkaminen

8.1. Ostajan oikeus sopimuksen purkuun 
Mikäli A. Honko Oy:n toimitus poikkeaa suurelta osin olennaisesti sovitusta, eikä puutetta Asiakkaan kirjallisen huomautuksen johdosta kohtuullisessa ajassa korjata tai uutta sopimuksen mukaista tuotetta toimiteta, tai jos A. Honko Oy:sta riippuvasta syystä toimitus viivästyy siten, että siitä aiheutuu Asiakkaalle kohtuutonta haittaa, on Asiakkaalla oikeus purkaa sopimus. Jos kaupan kohteena oleva tuote on valmistettu, hankittu tai pakattu erityisesti Asiakasta varten hänen ohjeidensa ja toivomuksensa mukaisesti, eikä A. Honko Oy voi ilman tappiota käyttää tuotetta hyväkseen muulla tavoin, saa Asiakas purkaa kaupan myyjän viivästymisen vuoksi vain, jos kaupan tarkoitus jää hänen osaltaan viivästyksen vuoksi olennaisesti saavuttamatta. 

8.2. Myyjän oikeus sopimuksen purkuun 

Mikäli kauppahintaa ei kokonaisuudessaan makseta määräaikana, eikä tämä johdu  A. Honko Oy:sta, on A. Honko Oy:lla oikeus purkaa kauppa tai se osa kauppaa, jota koskevaa tuotetta Asiakas ei ole vielä vastaanottanut. A. Honko Oy:lla on purkuoikeus myös silloin, kun on syytä epäillä Asiakkaan maksusuorituksen viivästymistä. A. Honko Oy voi lisäksi purkaa kaupan, jos Asiakas ei myötävaikuta kauppaan sovitulla tai muutoin kohtuuden edellyttämällä tavalla. 

8.3. Ylivoimainen este

A. Honko Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos luonnoneste, tulipalo, liikekannallepano, vienti- tai tuontikielto, kuljetusvälineiden puute, valmistuksen lopettaminen, liikennehäiriö tai muu sellainen este, jota A. Honko Oy ei voi voittaa, estää tuotteen tai sen osan toimittamisen. Myös silloin, kun sopimuksen täyttyminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna Asiakkaalle siitä koituvaan etuun, A. Honko Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta. A. Honko Oy ei ole velvollinen korvaamaan Asiakkaalle sopimuksen täyttämättä jättämisestä aiheutunutta vahinkoa, ja hän voi myös purkaa sopimuksen. 

9. Vakuutukset 

Osapuolet huolehtivat tuotteen vakuuttamisesta sovittujen toimitusehtojen osoittaman vastuunjaon mukaisesti.

10. Omistusoikeuden siirtyminen 

Omistusoikeus tuotteeseen siirtyy Asiakkaalle silloin, kun koko kauppahinta on maksettu. 

11. Ilmoitukset

Toiselle osapuolelle lähetettyjen ilmoitusten perille tulosta vastaa lähettäjä.

12. Riitojen ratkaisu

Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet ratkaistaan A. Honko Oy:n kotipaikan lähimmässä yleisessä alioikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. A. Honko Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.